Kupując auto...

cewki zapłonoweKupując używany samochód trzeba zwracać uwagę na wiele rzeczy.
Niestety w Polsce ciężko jest kupić auto używane w dobrym stanie. Najczęściej dobra cena i niski przebieg oznacza, że auto prawdopodobnie jest powypadkowe, rozbite czy nawet poskładane z kilku.

Dlatego najlepiej na tego typu zakupy wybrać się z jakimś znajomym mechanikiem lub kimś z rodziny, kto bardziej zna się na tych rzeczach.

Taka osoba z pewnością zwiększy szanse na zakup dobrego i w miarę sprawnego pojazdu.

Najlepiej jednak odkupić auto od znajomego lub osoby prywatnej- wtedy ryzyko kupienia wadliwego pojazdu, niezgodnego z opisem jest minimalne.

Regeneracja turbosprężarek

Co zrobić kiedy turbosprężarka w naszym samochodzie zacznie się psuć? Są dwa rozwiązania. Pierwszym rozwiązaniem, niestety droższym jest zakup nowej turbiny.
Jest to może nieco szybsze bo gotową turbinę można dostać niemal od ręki aczkolwiek w przypadku rzadszych modeli samochodów może to wcale nie być takie oczywiste bo może zajść konieczność sprowadzenia nowych części. Drugim rozwiązaniem jest naprawa zepsutej sprężarki.
Jak to można zrobić szybko i sprawnie? Jeśli w naszym mieście jest firma specjalizująca się w regeneracji turbosprężarek to można po prostu tam pojechać i oddać sprężarkę. Natomiast jeśli nie ma takiej możliwości to można po prostu wysłać turbinę do firmy Regmot z Mielca i odebrać od kuriera cześć po profesjonalnej regeneracji. A wysyłka jest nawet gratis w cenie całej usługi. Tak więc również bez problemu.

O wypadkach

cewki zapłonowe Niestety na naszych drogach czyha wiele niebezpieczeństw.
Wbrew pozorom to wcale nie same drogi są winne wypadkom. Kierowcy lubią zwalać winę na to, że polskie drogi są w fatalnym stanie.

Po pierwsze - wiele w ostatnich latach się zmieniło, po drugie - winny jest jednak kierowca, czasem zły stan techniczny pojazdu. Nie zawsze odpowiedzialna jazda uchroni nas od wypadku, ponieważ inny kierowca może go spowodować.

Najbardziej niebezpiecznie jest na drogach, gdzie ruch jest duży (i sporą jego częścią są tzw.
TIR-y), ale nie ma dwóch pasów rozdzielonych zielenią.

Niektórym bardzo się spieszy, więc podejmują ryzykowne manewry wyprzedzania, co czasami kończy się tragicznie.

Mimo, że ostatnio wypadków drogowych jest coraz mniej w Polsce, to nadal jest dużo do zrobienia. Przede wszystkim ważna jest edukacja - kursy prawa jazdy nastawione tylko na zdanie egzaminu to problem.
Młody kierowca powinien wiedzieć jak unikać kolizji, jak wyjść z poślizgów, itd.
Tego jednak w polskich szkołach jazdy nikt nie uczy.

.

Widok do druku:

cewki zapłonowe