Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym kupnem biletu. Możliwe są również obniżki cen,

Dodane: 05-10-2016 08:52
Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

Zalety rezerwacji internetowej

Rezerwacja przez Internet to obecnie jedna z najczęściej wybieranych opcji nabywania biletów, nie tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym kupnem biletu. Możliwe są również obniżki cen, gdy pasażer posiada specjalne dokumenty, jak na przykład legitymację studencką czy dokument o niepełnosprawności. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób korzysta z tej formy zakupu biletu na przejazd. Korzystając z internetowej rezerwacji biletów możemy nie tylko nabyć ważny dla nas dokument uprawniający do przejazdu nie wychodząc z domu, ale także sporo zaoszczędzić.


Transport osób w kraju i za granicą

Busy są jednymi z najchętniej wybieranych przez pasażerów środków transportu. Możemy nimi szybko i całkiem wygodnie przemieszczać się nie tylko na krótkie trasy (połączenia międzymiastowe), ale także i na dalsze wypraw (połączenia zagraniczne). Taki środek transportu jest nieraz najwygodniejszy dla potencjalnych pasażerów z uwagi na to, że bardzo łatwo możemy dotrzeć do oferty, która nas interesuje. Obecne nie tylko w Internecie, ale również na przykład na dworcach informacje o godzinach odjazdów busów są bardzo pożyteczne dla osób wybierających się w podróż. Co więcej, bardzo często istnieje możliwość dokonania rezerwacji biletu nawet na długo przed terminem wyjazdu, co również jest korzystne dla osób korzystających z takiej oferty.


Historia autobusów w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce