w lub sklepach stacjonarnych.
Kilka słów właśnie o kurtkach i płaszczach.
Ubiór warstwowy - koncepcja ubioru, polegająca na nakładaniu kolejnych warstw odzieży, gdzie każda warstwa spełnia różne funkcje.
Łącząc je ze sobą, uzyskujemy funkcjonalną odzież, którą łatwo można dopasować do konkretnych warunków pogodowych i poziomu aktywności.
Ten sposób ubierania się został szeroko zaakceptowany w sporcie, turystyce czy trekkingu.Podstawowy (i najczęściej stosowany) wariant ubioru warstwowego zakłada stosowanie trzech warstw: warstwy podstawowej, mającej za zadanie szybko i efektywnie odprowadzić wilgoć z powierzchni skóry warstwy średniej, zapewniającej izolację termiczną warstwy zewnętrznej, chroniącej przed wodą i wiatrem Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ubiór_warstwowy
Stosowana odzież może być odbierana jako forma komunikatu niewerbalnego. Status społeczny Odzież może stanowić wyznacznik statusu społecznego. Przykładowo w starożytnym Rzymie tylko senatorowie mogli w swych strojach sięgać po purpurę.W Chinach przed ustanowieniem republiki tylko cesarz mógł się ubierać w żółte barwy. Rola społeczna Odzież może również stanowić oznakę pełnionej roli społecznej ? np.
jako uniform policjanta, lekarza, strażaka, żołnierza itp., sutanna księdza, bądź szkolny mundurek ucznia. Poglądy, polityka, religia Odzież (lub jej elementy) może być również formą demonstrowania swoich poglądów, bądź przynależności do określonych grup (czarne koszule Milicji faszystowskiej z pierwszej połowy XX wieku, stroje subkultur, pomarańczowe fragmenty odzieży jako symbole solidarności z uczestnikami pomarańczowej rewolucji na Ukrainie). Właściwy ubiór jest także kluczową kwestią w marketingu gospodarczym i politycznym.Podczas tworzenia reklam i przygotowywania wystąpień publicznych, kolorystyka i forma odzieży są jednymi z głównych zagadnień do omówienia przez sztab specjalistów.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Odzież.