Cewka zapłonowa

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym

Cewka zapłonowa
Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut.
Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu.
Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np.

zużyty lub świeży olej roślinny ? zob.

olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy.
Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia).
Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw. biodiesel).

Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego.

Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Gdzie można znaleźć dobrej jakości części do samochodu?

Wiele osób planując dokonanie drobnych lub tych poważniejszych napraw związanych z wymianą części samochodowych decyduje się na skorzystanie w tym zakresie z Internetu. Trzeba przyznać, że strony internetowe oferujące sprzedaż większości potrzebnych każdemu użytkownikowi samochodu części są naprawdę bardzo pomocne.

Pozwalają one dość szybko dobić targu i uzyskać porządne elementy, które przetrwają w naszym samochodzie wiele lat.

Należy jednak pamiętać, że poszukując części do samochodu warto korzystać przede wszystkim z renomowanych i popularnych wśród klientów motoryzacyjnych serwisów internetowych, na których z pewnością się nie zawiedziemy dokonując zakupu.

Auto dla młodego kierowcy

Jaki samochód będzie dobry dla początkującego kierowcy? To pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi.
No bo to zależy, w dużej mierze od budżetu.

Jeśli nie musimy się zbytnio ograniczać finansowo, to najlepszy będzie samochód z salony klasy B lub C.

Takie auta są nowoczesne i bezpieczne (mają poduszki powietrzne, kurtyny, kontrolę trakcji, ABS, itp.), nie są zbyt dużo, więc łatwiej nimi manewrować, są też oszczędne w kwestii użycia paliwa. Ale mało kto może sobie pozwolić na nowy samochód, zwłaszcza na start.
Z pewnością lepiej nie kupować starego, sportowego samochodu.
Mają takie pojazdy swój klimat, ale ich utrzymanie nie jest tanie.
Do tego wymagają większych umiejętności kierowcy.
Nie wspominając o koszcie ubezpieczenia auta z wielolitrażowym silnikiem. Z używanych samochodów najlepiej kupić auta klasy B lub C, lepiej jest celować w modele nie starsze niż 10 lat.
Są już przyzwoicie wyposażone - mają ABS w standardzie, często nawet poduszki powietrzne.
Mają małe silniki dzięki czemu nie palą zbyt dużo, a ubezpieczenie nie będzie takie drogie.
Ewentualne koszty napraw nie będą kosmiczne, bo części do takich samochodów są niedrogie (w porównaniu np.
ze starym BMW). Czasem warto zejść z ambicji.

To, że samochód jest tani w zakupie, nie znaczy, że będzie tani w utrzymaniu.

Trzeba wziąć pod uwagę koszty ubezpieczenia, paliwa i napraw.

Dlatego lepiej wydać więcej na zakup samochodu niższej klasy, ale nowszego, niż na przykład na starą limuzynę.

To po prostu nie są samochody dla poczatkującego kierowcy.
.

Widok do druku:

Cewka zapłonowa