Wyszukiwarki stanowią wymarzony cel reklamodawców, ponieważ mają oni praktycznie pełną gwarancję, że osoba wyszukująca dane hasło jest nim zainteresowana.
Oprócz popularyzacji danej marki za pomocą wirusowych działań marketingowych, istotnym zadaniem content marketingu jest optymalizacja stron firmowych pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO, Search Engine Optimization).
Inbound Marketingu, czyli rodzaju marketingu internetowego, którego działania skoncentrowane są na byciu odnalezionym przez potencjalnych klientów, w przeciwieństwie do Outbound Marketingu, nakierowanym na aktywne poszukiwanie klienta.
W tym kontekście marketing treści ? jako strategię tworzenia treści pożądanych przez klientów ? przeciwstawia się często tzw.
marketingowi rozpraszającemu (ang.Interruption Marketing), czyli formom reklamy odwracającym uwagę i niepożądanym. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing
Jedną z form content marketingu, obok infografik, filmów i raportów, są teksty..Twórcy mają możliwość dostosowania formy tekstu do odbiorcy, a także do obranej przez firmę strategii komunikacji.Do często stosowanych form content marketingu należą takie rodzaje tekstów jak: Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing